czwartek, 20 stycznia 2011

Ostatni przedwojenny sezon toruńskiego Teatru Miejskiego

Ofiarowane przez Barbarę Zacharek, przy okazji jednego z pokazów filmu Bogusława Magiery zdjęcie z teatru okazało się ostatnią wspólną fotografią przedwojennego zespołu pod dyrekcją Władysława Brackiego – sezon 1838-1939. Obie fotki wysłałem do teatru i obie, dzięki panu Leszkowi Zakrzewskiemu, przestały być tak całkiem anonimowe. Seweryn Butrym tu był? No proszę...
Tak jak myślałem, aktorem w czapce okazał się Aleksander Żabczyński. Znanej aktorki w stroju ludowym nadal nie znamy, wiemy jednak, że w ołówkowym kółku uśmiecha się Julianna Zacharek – krawcowa tamtego teatru. Kim są pozostali? Postaram się puścić fotkę w gazecie, wtedy pewnie dowiemy się więcej.

2 komentarze:

Grzegorz pisze...

Oj..z nostalgią patrzy się na te stare zdjęcia i na ludzi, którzy na trwałe wpisali się w historię toruńskiego teatru.Widzę parę znanych nazwisk, o niektórych można było usłyszeć także po wojnie.Bardzo mi się podoba moda i styl z tamtego okresu i trochę wcześniej.Jako kilkunastoletni chłopak miałem dostęp do pięknie oprawionych i zszytych czterech roczników gazety "Światowit" z lat 1926 i dalej, bardzo lubiłem je przeglądać. Wszystko tam było takie "Bon Ton", jak w starym filmie-fajne czasy. Był to chyba najpiękniejszy i najciekawszy okres ubiegłego stulecia.

SzymonS pisze...

Lata dwudzieste, lata trzydzieste...